Silent Hunter Hungarian Fan Club
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni!

2018/10/22 21:08
Sh4 vagy 5 multi jelentkezőket várok!

2018/09/11 14:44
Sziasztok.Ez már hivatalos:https://
www.bavaria-film.d
e/en/node/319 jön a folytatás!

2018/08/12 13:04
Ruszki alkotás: https://ujvilagtud
at.blogspot.com/20
18/08/egy-olyan-or
osz-nuklearis.html
?m=1

2018/07/17 13:49
Hejjhó, lenne egy kérdésem! Miért buggol be a képernyő amikor nézetet váltok a SH3 és az SH4-ben is? Segítsetek kérleeek Sad

2018/06/17 16:04
Kiráj Grin Szóval; http://www.origo.h
u/tudomany/2018061
5-reinhard-hardege
n-egykori-asz-teng
eralattjaros-kapit
anyt-105-eves-kora
ban-erte-a-halal.h
tml

2018/06/17 16:03
Emberek Smile Valaki írhatna egy cikket az utolsó tengeralattjáró kapitány Valhallába költözéséről.... Hardegen kapitány elment... Béke poraira! Link; [url=http://www.or
igo.hu/tudomany/20
180615-reinhard-ha
rdegen-egykori-asz
-tengeralattjaros-
kapitanyt-105-ev

2018/04/06 18:15
Szevasztok! STEAM-os SH3-at játszom.A mostani küldetésekben a Járőr terület NULL.Ezt nem találom.Tud valaki segíteni?

Cikk hierarchia
Cikkek főoldala » Német haditecnika » Bachstelze FA 330
Bachstelze FA 330
A tengeralattjáró hadviselés egyik sarkalatos pontja a célpont megtalálása volt, melyet különböző módszerekkel próbáltak megoldani. Én itt most konkrétan a vizuális célmeghatározás érdekes megoldását fogom megemlíteni.
A tengeralattjáró tornyából jó időjárás és látási viszonyok esetén a látótávolság 6-9 kilométer között mozgott. Ez a látótávolság az időjárási viszonyok romlásával rohamosan csökkent,már hullámzás esetén is néhány 100 méter volt,de eső,köd,vihar esetén még rosszabbak voltak a cél vagy a tengeralattjáróra vadászók felfedezésének esélyei. A tengeralattjárókkal szemben a rájuk vadaszóknak ebből az okból kifolyólag hatalmas helyzeti előnyük volt. Egy hadihajóról belátható terület / magasságától függően / elérte a 15-25 km-t is.
A tengeralattjáró látótávolságának növelésére használtak egy összeszerelhető árbockosarat melyben a vizuális megfigyelő foglalt helyet.1.kép
Ettől érdekesebb megoldás volt a Barázdabillegető Achgelis Focke FA330. Ez egy motor nélküli egyszemélyes giroplán lényege, hogy autorotáció segítségével emelkedik a magasba melyet a szél és a vontató eszköz együttesen biztosít a rotorlapátok megpörgetéséhez.A vontató mozgása nélkül is akár 25 km-es szélnél is felszállt. A konstrukciója rendkívül egyszerű volt egy csővázból állt melyre rászerelték a rotorokat ez a szállításánál és a szerelésnél is előnyt jelentett.
Két darab víz és nyomásálló tartályban szállították, melyek a tengeralattjáró tornyára hátul voltak felerősítve. Az egyikben a rotorlapátokat és a rotort a másikban pedig a csővázat tárolták. Összeszerelés után egy csörlőre felcsévélt kötélhez kapcsolták, melyre rá volt erősítve a kapcsolattartó telefonkábel is. A fel és leszállás valamint a haladási sebesség szabályozása érdekében a rotorlapátok dőlésszöge állítható volt és így a le és felszállás 0-10m ami elhanyagolható. Leszállásnál viszont nem volt kizárható,hogy esetleg a vízre érkezik és landolásnál a lapátok megsebesítik a pilótát,ezért a lapátokat leoldhatóra építették,egy kar segítségével a pilóta eldobta a lapátokat. Ennek a megoldásnak volt még egy gyakorlati előnye, hogy vészmerülés esetén a helikopter gyorsan vissza tudott jutni a hajóra. A pilóta a megfigyelési magasságban leoldotta a rotorlapátokat és egy ejtőernyő, segítségével mely a csővázra a pilóta háta mögött volt felerősítve leszállt. Mint már említettem a vontatókötelet a kábellal együtt a toronyban felszerelt csörlő csévélte fel és le, két megoldást használtak villanymotort és sűrített levegőset.A gyakorlatban jobb megoldás volt a pneumatikus, mert egyszerűen tudták szabályozni a csörlő gyorsaságát ezzel szemben a villanymotoré pedig állandó volt.
hossza 4,47 m,rotor átmérő 7,3 m, súly 75 kg , pilóta súlya felszereléssel együtt 90 kg , max. repülősúly 175 kg
max.magasság 220 m /300 m kötél /
látótávolság 35-53 km
összeszerelés szabványidő 7 perc / valóság 7-8 /
szétszerelés 2 / 3-4 /
Ezek a felderítő berendezések a IX D2 osztálynál voltak rendszeresítve de azok közül is csak az Atlanti óceán déli részén portyázóknál és a Monszun-csoportnál,
mivel ezekben a térségekben az ellenséges légi felderítés elenyésző volt.
FA 330-ból 112-200 darab között építettek.
Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.

Még nem értékelték
Hirdetés
Felhasználók
Proxima 01:16:41
Torpedo62 1 Nap
ErdiFerenc 2 Napja
karl schmied 4 Napja
Karabiner 6 Napja
Shalelord 1 Hét
Huntermis 2 Hete
Kretschmer 2 Hete
laliwiking 3 Hete
SteveCarella 4 Hete
Mutasson többet...

Online vendégek: 2

Online tagok: 0

Regisztráltak: 682
Legújabb tag: Geeler
Hirdetés
Támogatás
Támogasd Te is oldalunk működését.



Támogatás:
4 000 HUF / 2017 ÉV
Eddig beérkezett:
0 HUF / 2017 ÉV

A támogatást az oldal tárhely és domain költségeire fordítjuk.
[ TÁMOGATÁS ]

Linkek