Silent Hunter Hungarian Fan Club
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni!

2018/04/06 18:15
Szevasztok! STEAM-os SH3-at játszom.A mostani küldetésekben a Járőr terület NULL.Ezt nem találom.Tud valaki segíteni?

2018/03/15 19:25
New Ui TDW.a leg újabb.OH szintén a kiegészítő módjaival.Magyaror
szágon és Csehszlovákiában van lemezes.

2018/03/14 17:00
Ertelmeztem The Wolves of Steel modot

2018/03/14 16:55
Koszonom segitseged

2018/03/14 16:54
Ertsem ugy hogy a TWOS kompatibilis a steam valtozattal is? Par napja regisztraltam ,hol olvashatok utanna ha igaz

2018/03/14 16:51
Igazad van a TDW is fent van de hidd el a lemezes utan mar fel eve kutatok itt Marosvasarhelyt semmi esely orszagszerte is csak a digital cd_keyt ajanljak

2018/03/13 19:57
@ Gyuszika én ezt anno megosztottam,hogy már a steames változatra is lehet használni. A TDW t.Vagy az idevágó rubrikában vagy a ks tutoriálon.Ha olvastál volna akkor nem a steamon vásárolsz,mert mindenkinek csak a lemezest ajánlom.90+móddal teljes valóság

Cikk hierarchia
Cikkek főoldala » Német haditecnika » Német kistengeralattjárók
Német kistengeralattjárók
Az 1941.12.18-i sikeres Olasz támadás,melyet az olaszok, egyszemélyes tengeralattjárókból kihelyezett mágneses aknákkal / limpet mine / hajtottak végre az alexandriai kikötőben, ezarra sarkalta Dönitzet,hogy ezt a fegyvernemet ki kell fejleszteni és parancsot adott a tervek elkészítésére.A fejlesztések folytatását később már az ellenséges invázió árnyékában folytatták,mert a mély merülésű U-hajók part menti akciókra nem voltak alkalmasak.
A Német kis tengeralattjárókat 3 csoportba lehet besorolni
- Midget submarines
- Egyéb midget boats
- Hanned torpedos
Hecht - XXVIIA
Valójában az Olasz hajók koncepcióját követte az első terv.A hajó orrán van elhelyezve a mágneses akna / több variációja volt és nem tévesztendő össze a klasszikus vízi aknával és bombával / .A búvárhajó beúszik az ellenséges egység alá,
elengedi az aknát, mely nagyon kevés felhajtóerővel rendelkezik és így felúszik a hajótestig.Az első tervezetet módosították,hogy a hajó tudjon más fegyverzetet is vinni így kiegészítették egy felfüggesztéssel, mellyel lehetővé tették 800kg robbanószerkezet vagy egy torpedó szállítását.A hajó egyenesben tartását mozgatható súlyokkal oldották meg,melyek kezelhetetlenek voltak ezt kilehetett volna javítani ballaszttartályokkal de volt egy nagyobb probléma.Volt egy nagyobb probléma is mégpedig az,hogy kicsi volt a hatósugara és így használhatatlan volt hadi célokra.A hajóból 3drb.készült,melyeket kiképzési célokra használtak fel.
súlya 11,3 t hossz 10,39m
meghajtás elektromos sebesség 5,6csomó személyzet 2 fő
merülés 50 m fegyverzet akna,bomba, torpedó
hatósugár víz fölött 65 tm víz alatt 35 tm

Biber
A Biber tervezője Hans Bartels korvettkpt.volt.A hajó meghajtását benzin és villanymotor is biztosította.A felszínen való haladást egy Opel Blitz teherautó motorja biztosította,lemerülve villanymotor hajtotta,az akkuk kapacitása 2-3 órára volt elegendő.A hajónak a Hechttel és a Molchal szemben az volt az előnye,hogy már áramvonalas testtel rendelkezett és nem hengeressel.További előnye a két hajóval szemben,hogy volt tornya melyen páncélüveg ablakokat helyeztek el és nem csak egy plexi buborék volt rajta,viszont rossz volt a kilátás belőle.Az ablakok 52 cm-el voltak a víz fölött a periszkóp / mozgatható + - 40 fok / pedig csak 1,5 m ezért csak közelről lehetett támadni.Merülő készsége jó volt,mert voltak tartályok elöl és hátul is,viszont nem voltak ballaszttartályok és ezért nehéz volt kezelni.Voltak tervek BII,BIII építésére.Partvédelmi szolgálatot láttak el 1944 májusától elhanyagolható sikerekkel viszont annál nagyobb veszteségekkel.Bevetésükre sor került Norvégia,Földközi tenger.,Svédország,Franciaország,Hollandia,Belgium partjainál.
súlya 6,25 t hossz 9,03m széles 1,57m
hatósugár 100 tm lemerülve 8 tm
sebesség víz fölött 6,5 csomó lemerülve 5 csomó
merülés 20 m személyzet 1 fő fegyverzet 2 drb torpedó
324 darabot építettek ebből a típusból

Molch
Tervezője Dr.Heinrich Drager volt és ő egy hosszú szivar alakú hajót tervezett meg.A hajóvezető feje fölött ugyan olyan buborék formájú plexi volt mint a Hechten.Továbbá be volt építve egy periszkóp melyet jobbra és balra is 30 fokkal lehetett elforgatni.A hajótestet 3mm-es anyagból építették,felszereléséhez még hozzátartozott egy beépített iránytű és egy hidrofon.A hajó meghajtását csak elektromosra tervezték és így telerakták akkumlátorokkal.,ezzel csak az volt a baj,hogy a nagy felhajtó erő miatt képtelen volt lemerülni és így megfosztották a tengeralattjárót attól,hogy tengeralattjáró legyen.Az elektromotor 2 sebességes volt 1 lassan előre , 2 teljes gőzzel előre, így hátrában nem tudott haladni.Először 1944-ben vetették be partvédelmi célokra.Összesen 393 darabot építettek ebből a típusból.
súly 11,01 t hossz 10,78 max.sebesség 4,3 csomó
hatósugár 50 tm 2,9cs sebességnél személyzet 1fő torpedó 2 drb
Földközi tenger,Anzio,Norvégia és Dánia partjainál került sor a bevetésükre.

Seehund
Valójában a Hecht,Molch és a Biber tapasztalataiból merítve kezdték meg a tervezését,melyet Dr.Fischer és Grim végzett.A felszínen tudott maradni akár 4-es erősségű szélben is.Kis méretei miatt lehetetlen volt bemérni az ASDIC-val és csendes haladása miatt a hidrofonok sem érzékelték.Egy alakulat 50 hajóból állt melyhez még tartozott egy kiszolgáló hajó is,így tovább tudták növelni a hatósugarát mely a többi hajóhoz képest már így is tetemes növekedést mutatott.Meghajtását egy 60 le-s Diesel
vagy egy 25 le-s villanymotor biztosította.A hajót már egy 3 m-es periszkóppal szerelték fel.
A gyári merülése harminc méter volt de a hajózók hetven méter merüléseket is jelentettek.
Azért volt egy hibája is,hogy sérülés esetén a CO2 beszivárgott a kabinba és ez többször okozott mérgezést.A missziók átlagban 5 naposak voltak de nem volt ritka a 10 napos küldetés sem.Ebből a típusból 285 darabot építettek.Bevetésre kerültek az európai tengerpartoknál a La Manche csatornán mivel,hogy az utánpótlási vonalak támadása volt a prioritásuk.
súly 17 t hossz11,85 m széles 1,7 m meghajtás Diesel lemerülve elektromos
sebesség víz fölött 7 cs. lemerülve 3,5 cs.
hatósugara 300 tm lemerülve 3 csomós sebességnél 63 tm
A Seehund volt a legsikeresebb törpe.
Sir Charles Kis /Portsmuth parancsnoka/ mondta -szerencsére ezek a rohadt dolgok túl későn érkeztek a háborúba és nem okoztak nagyobb kárt.

Delphin
Ezt a mini búvárhajót nagy vízalatti sebességre tervezték,elérte a vízalatti haladásnál a 17 csomót.A fülke plexikupolájának a kialakítása megegyezett a Marderéval.Három kísérleti darabot építettek,ebből egy a futópróbák alatt balesetet szenvedett a másik kettőt 1945.05.01-én Pötenitzben felrobbantották.

Seetaufel
Ennek a kétéltűnek Alois Lödige volt a tervezője.Ezzel a szerkezettel azt akarták elérni ,hogy szárazföldről is lehessen indítani tengeralattjárót partvédelmi bevetéseknél,mivel az összes törpét csak vízről lehetett.A prototípust egy 80le-s
benzinmotorral látták el, de a további terv egy 250 le-s Dieselt irányzott elő.
A szárazföldi haladást lánctalpakkal oldották meg,így akár a tengerfenéken is tudott araszolni,haladási sebessége 10 km/ó.Jó manőverezési képességgel rendelkezett.
Fegyverzetét 2 torepedó vagy 4 akna,egy 7,7mm géppuska vagy lángszóró képviselte.
Kezelőszemélyzet két főből állt.
hossz 13,5m széles 2m
Sebesség felszínen 10 cs. schnorkellal 10cs.
lemerülve elektromos meghajtással 8 cs
hatósugara felszínen és schnorkellal utazósebességnél 80 üzemóra
lemerülve elektromos hajtással 20 üzemóra
Egy darabot építettek belőle melyet Lübeckben a háború végén felrobbantottak.

Scwertwal
Ezt a hajót Walter turbinával tervezték hogy elérje a 30 csomós sebességet.A fegyverzetet 2 torpedó képviselte és periszkóp nélkül építették meg.Ezt az egy prototípust Plöner See-ben 1945 májusában elsüllyesztették.A háború után az Angolok kiemelték és átvizsgálták,majd a vizsgálatok után lebontották.
Manned Torpedos

Neger
Tervezője Richard Mohr valójában két torpedót épített össze.A felső volt a szállító az alsó pedig az éles fegyver,egy torpedót módosítottak át hajóvá.A célzást úgy képzeljük el,mint ha puskával lőnénk,egy célzó volt az orrán egy pedig a fülke előtt.
A plexi búrából nagyon rossz volt a kilátás,mert csak 18cm-re volt a vízszint felett,képzeljük el,hogy már enyhe hullámzásnál is mit láthatott a tengerész.Szellőztetni nem lehetett ezért csak Drager légzőkészülékkel lehetett hajózni,magas volt a CO2 mérgezéses halálesetek és balesetek száma.A torpedó kioldó szerkezete is teljesen megbízhatatlan volt,sok esetben magával vitte a torpedó a hajózót egyenesen rá a célra.Még egyszer megjegyzem,hogy nem Kamikazenak készült.Az első bevetésükre Anziónál került sor mely totális kudarccal végződött.Ebből a hajóból 200 darabot építettek de 80 százalék volt a veszteség.Csak felszínen közlekedett elektromos hajtással.
súly 5t hossz 7,65m átmérő 0,53m
sebesség max. 4,2 cs elektromotor 8,8 kW
hatósugár 30 tm 3csomónál torpedó 1 személyzet 1fő

Marder
A Neger hibáiból okulva,meghosszabbították a hajót és átalakítottak a plexi kupolát a jobb kilátás érdekében.A meghosszabbított hajótestben helyet kapott egy merülési tartály és egy szivattyú.Az átalakítás további eredménye,hogy a hajózó kitudta nyitni a fülke kupoláját ezzel megelőzve az állandó CO2 veszélyt.A merülési tartályt az orrban helyezték el,a gyári adattal szemben képes volt lemerülni 30 méterre is.Hadrendbe állítására 1944 júliusában került sor.Ebből a típusból 300 darabot gyártottak.
súly 5,5t hossz 8,3m átmérő 0,53m sebesség max.4,2 csomó
hatósugár 30 tm 3 csomónál, elektromos hajtás 8,8 kW
merülés 10m fegyverzet 1 torpedó legénység 1 fő

Hai
Kísérleti jármű a Marder típust véve alapul.A testet tovább hosszabbították.A fejlesztés fő célja a sebesség és a hatósugár növelése volt,a sebességet 20 csomóra két óra üzemmel a hatósugarat pedig 90 tm-re tervezték.A prototípus a teszteken megbukott és így ezen az egy darabon kívül nem is gyártottak többet.
súly 6t hossz 8,3 átmérő 0,53m merül 10m meghajtás elektromos
legénység 1 fő torpedó 1

Ezeket az egyszemélyes hajókat nem öngyilkos Kamikaze küldetésekre tervezték
bár a harctéri eredmények nagyon gyászosak voltak.Ezek a hajók elhanyagolható sikerek mellett hatalmas veszteségeket könyvelhettek el.
Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.

Még nem értékelték
Hirdetés
Felhasználók
ErdiFerenc 3 Napja
Shalelord 1 Hét
Kretschmer 1 Hét
karl schmied 1 Hét
Nagymedve 1 Hét
U-1900 2 Hete
Karabiner 2 Hete
Charlie68 3 Hete
gyuszika 3 Hete
pepe1982 4 Hete
Mutasson többet...

Online vendégek: 1

Online tagok: 0

Regisztráltak: 673
Legújabb tag: pepe1982
Hirdetés
Támogatás
Támogasd Te is oldalunk működését.



Támogatás:
4 000 HUF / 2017 ÉV
Eddig beérkezett:
0 HUF / 2017 ÉV

A támogatást az oldal tárhely és domain költségeire fordítjuk.
[ TÁMOGATÁS ]

Linkek