Silent Hunter Hungarian Fan Club
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni!

2018/09/11 14:44
Sziasztok.Ez már hivatalos:https://
www.bavaria-film.d
e/en/node/319 jön a folytatás!

2018/08/12 13:04
Ruszki alkotás: https://ujvilagtud
at.blogspot.com/20
18/08/egy-olyan-or
osz-nuklearis.html
?m=1

2018/07/17 13:49
Hejjhó, lenne egy kérdésem! Miért buggol be a képernyő amikor nézetet váltok a SH3 és az SH4-ben is? Segítsetek kérleeek Sad

2018/06/17 16:04
Kiráj Grin Szóval; http://www.origo.h
u/tudomany/2018061
5-reinhard-hardege
n-egykori-asz-teng
eralattjaros-kapit
anyt-105-eves-kora
ban-erte-a-halal.h
tml

2018/06/17 16:03
Emberek Smile Valaki írhatna egy cikket az utolsó tengeralattjáró kapitány Valhallába költözéséről.... Hardegen kapitány elment... Béke poraira! Link; [url=http://www.or
igo.hu/tudomany/20
180615-reinhard-ha
rdegen-egykori-asz
-tengeralattjaros-
kapitanyt-105-ev

2018/04/06 18:15
Szevasztok! STEAM-os SH3-at játszom.A mostani küldetésekben a Járőr terület NULL.Ezt nem találom.Tud valaki segíteni?

2018/03/15 19:25
New Ui TDW.a leg újabb.OH szintén a kiegészítő módjaival.Magyaror
szágon és Csehszlovákiában van lemezes.

Cikk hierarchia
Cikkek főoldala » Német haditecnika » U-XVII B Walter Elektroboot II. rész
U-XVII B Walter Elektroboot II. rész
A két tervezőmérnök javaslata abból állt, hogy a peroxid tartályok helyett építsenek be akkumulátorokat,mert így a hajók elektromos kapacitása elérné az akkori kapacitás háromszorosát. Az elvégzett számítások szerint, azért nem érné el a Walter-koncepcióban rejlő lehetőségeket de még így is messze felülmúlná a gyártásban lévő hajók teljesítményét az új osztályt XXI-es típusnak nevezték el. A hajóba -nagy méretei miatt (1600 t)- már a személyzet komfortját növelő dolgokat is beépítettek /Pl: hűtőkamra, zuhanyzó/. Tovább modernizálták a harcászati felszerelést, hatásosabb aktív és passzív szonár, radar, radarkereső elektronika, speciális gumival bevont schnorkel, melyben a radarkereső is helyet kapott így ők foghatták az ellenség radarjelét de ők láthatatlanok maradtak. A torpedók utántöltését félautomata rendszerrel /hidraulika/ oldották meg így a 6 vetőcső újratöltése alig 10 percet vett igénybe. Az új típusról lemaradt a fedélzeti ágyú. A hajó technikai paraméterei a tesztek alapján alig maradtak el a tervezettektől.
Adalbert Schnee kpt. U-2511-ét 1945.05.01-én üldözőbe vették, egy konvoj kísérőhajói de ők minden gond nélkül megléptek. Május 4-én Schnee megkapta a kapitulációról szóló üzenetet és úgy döntött, hogy utoljára még megmutatja az ellenségnek,hogy hajója a kor csúcsragadozója, 500 méterre megközelítette a Norfolk rombolót, kísérte egy darabig majd mint aki jól végezte dolgát elhúztak Bergenbe és ott megadták magukat. Ez az eset is bizonyította Walter teóriáját, hogy a tengeralattjáró hadviselés jövője elektromos meghajtáson alapul.

Az elektromos meghajtást nemcsak kigondolta Walter, de kitalálta hozzá a berendezést is ami azt előállítja és itt most nem az atomreaktorra gondolok hiszen a 30-as években nem, hogy kicsi de semmilyen atomreaktor nem létezett. Egyébként még az ötvenes évek közepéig mind a szovjetek és a nyugat is a peroxidos kémiai reaktorral működő tengeralattjárók fejlesztésén fáradoztak. Állítólag a sok baleset miatt hagytak fel ezekkel, de szerintem azért, mert már látták az atomreaktor miniatürizálásának esélyét.
Walter prof. saját korát megelőzve fektette le az alapokat, hogy kell egy reaktor / lényegtelen, hogy mi a fűtőanyag /, mely gőzt termel, egy turbina és egy generátor
és így a hajó mindig a felszín alatt tud maradni, hiszen a meghajtásához nincs szüksége levegőre.
Ő ezt megtervezte és a V-80 formájában meg is valósította attól függetlenül, hogy peroxidot használt és hozzá katalizátort, ma pedig uránt és ahhoz neutront de a lényeg egy és ugyanaz.
Walter munkásságát a kezdetektől fogva figyelemmel követte Werner von Braun is és -véleményem szerint- ez adta az alapokat további fejlesztések számára az akkori német hadiiparnak..
Azért írtam Walterról, mert szerintem Ő olyan feltaláló a haditengerészetnél, mint a mi Asbóth Oszkárunk a helikoptereknél. Kevesen tudják, hogy éltek és miken dolgoztak, a világ nagy része nem tudja, hogy Ők azok akik ezeket a szerkezeteket vagy azok alapjait megalkották.
Amit leírtam ez mind a saját szubjektív véleményem nem biztos,hogy mindenki egyetért velem

U-1405 a kapituláció értelmében a parancsnok megadta magát a Szovjeteknek,majd elsüllyesztette a hajót 1945.05.05-én a Balti tengeren. A hajó további sorsa ismeretlen. A Szovjetek egy ilyen rendszerű hajóval kísérleteztek a háború után S-99 lajstromszám alatt.
U-1406 anyakikötőben elsüllyesztve. Az amerikaiak kiemelik,majd 1948.05.18-án New Yorkban lebontják.
U-1407 anyakikötőben elsüllyesztve, majd kiemelik és 1965-ig HMS Meteorit néven az Angol flotta szolgálatában állt.
U-1408,410 építése a háború végéig nem lett befejezve.

hossza: 41,45 m
szélessége: 4,5 m
merülés: 4,3 m
vízkiszorítása: felszínen 312 t , lemerülve 415 t
legénység: 19 fő
meghajtás: vízfelszínen Diesel, lemerülve Walter turbina
teljesítmény: Diesel 230 LE Walter turbina 77-5000 LE
sebesség: vízfelszínen 8, 8 csomó , lemerülve 5-26 csomó
fegyverzet : 2 vetőcső 53,3 cm 4 db. tartalék torpedó

kiváló tisztelettel karl schmied
Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.

Még nem értékelték
Hirdetés
Felhasználók
angel60 1 Hét
U-1900 1 Hét
Kretschmer 1 Hét
dadam89 1 Hét
kispajk 3 Hete
lobonctomi 3 Hete
laliwiking 3 Hete
MesterZTE10 4 Hete
Karabiner 5 Hete
brooaf 7 Hete
Mutasson többet...

Online vendégek: 1

Online tagok: 0

Regisztráltak: 680
Legújabb tag: dadam89
Hirdetés
Támogatás
Támogasd Te is oldalunk működését.



Támogatás:
4 000 HUF / 2017 ÉV
Eddig beérkezett:
0 HUF / 2017 ÉV

A támogatást az oldal tárhely és domain költségeire fordítjuk.
[ TÁMOGATÁS ]

Linkek