Silent Hunter Hungarian Fan Club
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni!

2018/09/11 14:44
Sziasztok.Ez már hivatalos:https://
www.bavaria-film.d
e/en/node/319 jön a folytatás!

2018/08/12 13:04
Ruszki alkotás: https://ujvilagtud
at.blogspot.com/20
18/08/egy-olyan-or
osz-nuklearis.html
?m=1

2018/07/17 13:49
Hejjhó, lenne egy kérdésem! Miért buggol be a képernyő amikor nézetet váltok a SH3 és az SH4-ben is? Segítsetek kérleeek Sad

2018/06/17 16:04
Kiráj Grin Szóval; http://www.origo.h
u/tudomany/2018061
5-reinhard-hardege
n-egykori-asz-teng
eralattjaros-kapit
anyt-105-eves-kora
ban-erte-a-halal.h
tml

2018/06/17 16:03
Emberek Smile Valaki írhatna egy cikket az utolsó tengeralattjáró kapitány Valhallába költözéséről.... Hardegen kapitány elment... Béke poraira! Link; [url=http://www.or
igo.hu/tudomany/20
180615-reinhard-ha
rdegen-egykori-asz
-tengeralattjaros-
kapitanyt-105-ev

2018/04/06 18:15
Szevasztok! STEAM-os SH3-at játszom.A mostani küldetésekben a Járőr terület NULL.Ezt nem találom.Tud valaki segíteni?

2018/03/15 19:25
New Ui TDW.a leg újabb.OH szintén a kiegészítő módjaival.Magyaror
szágon és Csehszlovákiában van lemezes.

Cikk hierarchia
Cikkek főoldala » Német haditecnika » U-XVII B Walter Elektroboot I. rész
U-XVII B Walter Elektroboot I. rész
Hellmuth Walter megalapította 1934-ben a HWK /Walter Werke/ nevű vállalatot és még ebben az évben javaslatot tett az OKM-nek ( Oberkommando der Marine ) egy H2O2 /hydrogén-peroxid/ meghajtású tengeralattjáró tervezésére.
A javaslatát szkeptikusan fogadták, de az elutasítás ellenére is folytatta a munkát. 1937-ben bemutatta a terveket és ezek után felkérték egy prototípus megépítésére. A munkálatok '39-ben kezdődnek a kísérleti célokra építendő tengeralattjáróval, melyet 1940-ben kezdtek tesztelni. A próbák igazolták Walter professzor számításait ekkor már a hajó elérte a 28,1 csomót is.
Két fő módszert dolgoztak ki a rendszer üzemeltetésére.

Direkt módszer
Első lépésben a turbinát az úgynevezett Hideg eljárással próbálták.A H2O2-őt mangán-dioxid katalizátorra permetezték és az így keletkezett magasnyomású gőz és oxigén keverékét egyenesen a turbina lapátjaira engedték. Második lépésben a Forró eljárással kísérleteztek melynek a fejlesztésével jutottak el az úgynevezett indirekt módszerhez amely végül is a tengeralattjárókba beépítésre került.
1., katalizátorként kálium permanganátot vagy mangán IV oxidot használtak.A reaktorból kilépő gőz oxigén elegyet egy égéstérbe vezették és az ott keletkező gőzt vezették a turbinára /közvetlen mód/
2., a turbinából kilépő gőzt egy kondenzátorba vezették és így megnövelték a turbina hatásfokát mivel a fáradt gőz nem távozott a rendszerből

Indirekt módszer
Beépítésre kerültek a hőcserélők és így a rendszer biztosította saját hőszükségletét
A következő táblázat bizonyítja a fejlesztések eredményességét.

Direkt módszer: üzemanyag / energia
Hideg eljárás: 5,00kg / kWh
Forró módszer /közvetlen mód/: 2,35kg / kWh
Forró módszer /kondenzátor/: 1,85kg / kWh
Indirekt módszer: 1,32kg / kWh

Viszont a fejlődésnek mindig valami az útját állja, ebben az esetben főképp a flotta ragyogó sikerei.
Már 1941-ben is több jel arra mutatott, hogy a szövetségesek technikai fölénybe fognak kerülni. Hová tűnt Dönitz éleslátása, vagy talán Hitler biztos győzelembe vetett hite szólt közbe? (szer: Valójában a hidrogén-peroxid Hitler kedvenc rakéta kísérleti programjához kellett.) 1942-ben az egyre növekvő veszteségek arra kényszerítették a flotta vezetését, hogy újra elővegyék a programot, mert ekkor már látni lehetett, hogy a modernizálás elkerülhetetlen. A V-80 fejlesztésénél viszont minden megoldott probléma újabbakat vetett fel -a fő problémát az üzemanyag okozta- mivel a H2O2 fölöttébb veszélyes és hatalmas mennyiséget kell magával vinnie a hajónak amire az akkoriban gyártott tengeralattjáró osztályok nem voltak alkalmasak. Walter professzor ezt úgy oldotta meg, hogy tervezett egy új hajót dupla fedélzettel. Az alsó fedélzeten kaptak volna helyet az üzemanyagtartályok a felső fedélzeten pedig a gépház, torpedók és a személyzet. Dönitz és a flotta vezetése számára az nyilvánvaló volt, hogy ebből holnapra nem lesz bevethető hajó. Ám ekkor két mérnök Schuerer és Broecking egy új ötlettel állt elő de ez már a történet másik része.


A cikk folytatódik a második részel
Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.

Még nem értékelték
Hirdetés
Felhasználók
angel60 1 Hét
U-1900 1 Hét
Kretschmer 1 Hét
dadam89 1 Hét
kispajk 3 Hete
lobonctomi 3 Hete
laliwiking 3 Hete
MesterZTE10 4 Hete
Karabiner 5 Hete
brooaf 7 Hete
Mutasson többet...

Online vendégek: 1

Online tagok: 0

Regisztráltak: 680
Legújabb tag: dadam89
Hirdetés
Támogatás
Támogasd Te is oldalunk működését.



Támogatás:
4 000 HUF / 2017 ÉV
Eddig beérkezett:
0 HUF / 2017 ÉV

A támogatást az oldal tárhely és domain költségeire fordítjuk.
[ TÁMOGATÁS ]

Linkek